Pasta

Pasta

vrijdag 10 juni 2011

Recepttip: Nigella Lawsons spinaziesalade

Nigella is een held. Ik ben een absolute fan van haar televisieprogramma en ik ben via haar facebookpagina ook in aanraking gekomen met haar website. Die laatste is ook een pareltje en ze geeft hier al haar geheimen prijs, met, zoals we van haar gewend zijn, een persoonlijke touch. Juist die touch maakt Nigella zo bijzonder. Je gelooft wat ze je vertelt, ze is puur en oprecht. En bovendien: heb je ooit een televisiekok gezien die er zo goed uit zag? Glamour en cooking gaan prima hand-in-hand in 2011, zo blijkt maar weer.
Dan nu het eerste recept van haar dat ik heb gemaakt. Het is haar spinaziesalade.
Ingrediënten:
-          500 gram spinazie, grof gesneden
-          75 gram pompoenzaad (of zoals ik deed: een gemengd bakje met pompoenpitten, pijnboompitten, zonnebloempitten, etc.)
-          2 avocado’s, in stukjes
Voor de dressing:
-          1 theelepel pompoenolie
-          2 eetlepels aardnootolie
-          ½ theelepel zout
-          sap en geraspte schil van 1 limoen
Het is niet moeilijker dan alles door elkaar doen! Een echt snel recept dus, één van Nigella’s kwaliteiten. De pompoenolie en de aardnootolie zijn niet gemakkelijk te vinden in (kleine) supermarkten en die kunnen naar mijn inziens dan ook prima vervangen worden door walnootolie met een klein beetje suiker.
Vleestip: wij aten deze salade met noodles en (vega-)kipfiletstukjes gewokt met sojasaus. Pas op met de hoeveelheid sojasaus, deze smaakt behoorlijk zout en ook de salade heeft zoals gezegd zout in zich.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten